سوالات متداول

اکرانت چیست؟!

اکرانت یک موسسه است که فعالیت آن اکران محصولات سینمایی و مستند در خارج از سینماها است(اکران جانبی).به عنوان مثال محصولات سینمایی چون لاتاری، ماجرای نیمروز، شاهزاده روم، فیلشاه و… ، همزمان که در سینماها در حال اکران بودند،حوزه‌ی اکران آن در خارج از سینماها و فضاهایی مانند دانشگاه‌ها، مساجد، مدارس، حوزه های علمیه، سالن‌های آمفی تئاتر و… به عهده‌ی اکرانت بود. همچنین اکرانت مستندهای پرمخاطب سال های اخیر مانند یزدان تفنگ ندارد ، میراث آلبرتا، شب نامه، قائم مقام، فروشنده و …. را به صورت انحصاری عهده دار بود.

اکران عمومی چیست؟ آیا محصولی را که خریده‌ایم می‌توانیم اکران کنیم؟

اکران برای مخاطب بیشتر از ده نفر ، اکران عمومی محسوب می‌شود.همانطور که در آغاز محصولات مستند و سینمایی ذکر می‌شود: “طبق قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان، استفاده از این محصول، محدود به نمایش خانگی است و هرگونه تکثیر، اکران عمومی و نشر آن در فضای غیر، کاری غیراخلاقی ، غیرشرعی و غیرقانونی است و مشمول پیگرد قانونی است.” اکرانت بستری را پدید آورده است که در آن شما می توانید به صورت قانونی و شرعی به اکران آثار دلخواه خود بپردازید و اطمینان داشته باشید حقوق قانونی و شرعی مولف اثر پرداخته خواهد شد.

چرا اکرانت همه محصولات سینمایی و مستند را اکران نمی کند؟

اکرانت دارای استانداردهایی است که بر طبق آن محصولات را جهت اکران انتخاب می‌کند .بنابراین از محصولاتی که دارای آن ویژگی ها نیستند صرف نظر می‌شود. علاوه بر این ، گرچه برخی محصولات از استانداردهای لازم برخوردار هستند اما عواملی موجب سلب همکاری با یک اثرمستند یا سینمایی می گردد.

آیا محصولی که سی‌دی آن بیرون آمده یا تلویزیون پخش کرده را می‌توان اکران کرد؟

براساس قوانین حق پخش، امتیاز پخش تلویزیونی(TV) و امتیاز پخش خانگی(CD/DVD) با اکران عمومی متفاوت بوده و اکران عمومی نیازمندِ ضوابط مخصوص خود و نیز پرداخت هزینه مربوط به خود است.

قیمت محصولات برای اکران عمومی بر چه اساسی تعین می‌شود؟

عواملی چون تعین قیمت توسط مولف برای اکران و نیز هزینه تولید محصول ، بر روی قیمت اکران عمومی یک محصول تاثیرگذار است. از این جهت تیم اکرانت قادر به تغییر قیمت‌ها نیست.

با پرداخت یک‌بار هزینه اکران،آن محصول را می‌توان چندین سانس اکران نمود؟

هزینه‌ای که برای اکران پرداخت ‌می‌شود جهت اکران برای یک سانس است. بدیهی است اکران چند سانس نیازمند پرداخت هزینه‌ی مجدد و جداگانه می‌باشد.

چگونه می توانم از جدیدترین محصولات اکرانت بدون مراجعه به سایت مطلع شوم؟

شما می توانید با ارسال شماره همراه خود به سامانه پیامک ۱۰۰۰۸۴۹۵، به محض رسیدن محصول جدید به سبد اکرانت به صورت پیامکی از آن مطلع شوید.(البته باید توجه داشته باشید که پیام های تبلیغاتی شماره خود را محدود نکرده باشید)

بیش از ۲۴ ساعت از ثبت نامم گذشته است ولی با من تماس گرفته نشده است!

منظور از ۲۴ساعت؛ ۲۴ساعت کاری است.همچنین ممکن است در بازه‌های زمانی که ترافیک درخواست های اکران به وجود می‌آید، این زمان کمی طولانی‌تر شود اما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس گرفته خواهد شد.

چگونه می توانم از امتیاز ویژه اکران کنندگی استفاده کنم؟

شما می توانید با هماهنگی چند محل یا سانس برای اکران، از “اکران کنندگان برتر” اکرانت باشید و از امتیازات ویژه و تشویقی بهره مند شوید. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های موسسه(در قسمت تماس با ما) تماس گرفته و از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

محصولی را بدون هماهنگی با اکرانت، اکران کرده ام، چگونه می توانم حق اکران و حقوق مولف اثر را بپردازم؟

شما می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و با توجه به محصول اکران شده، راهنمایی بگیرید.
بستن
بستن